EVENTYR

THE WARM HEART OF AFRICA

På Mayoka Højskole dyrker vi eventyret. Malawis skønne befolkning, farverige kulturer, enestående natur og magiske dyreliv er din garanti for uforglemmelige oplevelser.

En hverdag fyldt med eventyr

Malawisøen er et epicenter for oplevelser. Vi tager på sejlture, hvor du har mulighed for at fiske, snorkle, svømme og springe fra klipper. Ønsker du at udforske søens dybde, så er det muligt at tage dykkercertifikat hos Aqua Africa i Nkhata Bay. Desuden er det også muligt at lave nogle herlige dagsture i kajak eller på SUP-board. Har du lyst til at udforske lokalområdet på land, så er der mulighed for at gøre det på cykel eller til fods. Mødet med mennesker på det kulørte marked i Nkhata Bay eller et besøg i de nærliggende teplantager byder ligeledes på spændende oplevelser.

Eventyr før og efter højskolen

Hvis oplevelserne undervejs i dit højskoleophold har vækket endnu mere rejselyst har du mulighed for at rejse rundt både for og efter dit ophold på Mayoka Højskole - måske med nye højskolevenner? Her er det kun fantasien, der sætter grænser. Victoria Falls og Cape Town mod syd eller Kilimanjaro og Zanzibar mod nord?

På eventyr med højskolen

Udover friheden til selv at arrangere småture byder højskoleopholdet løbende på field trips, en tre-dages introtur samt en 11-dages rundrejse i Malawi. Rundrejsen i Malawi vil bl.a. tage dig med på vandretur i Mulanjebjergene og helt tæt på de majestætiske dyr i nationalparken Liwonde. I Liwonde nationalpark skal vi i øvrigt holde øje med, at elefanterne ikke kommer for tæt på lejren.

Herunder kan du et et udsnit af vores mange gode oplevelser:

Malawi Loop

Se hvad du kan glæde dig til på vores fantastiske 11-dages rundrejse, hvor vi skal opleve det sydlige Malawi, som byder på masser af adventure og stærke kulturmøder. Her kan du se hvad tidligere hold har oplevet på Malawi Loop!

9 bud på eventyr i Malawi

LIWONDE NATIONAL PARK

Oplev majestætiske dyr på helt tæt hold i Liwonde Nationalpark.

LAKE MALAWI

Udforsk Malawisøen under eller over det krystalklare vand.

KULTURMØDER

Bliv klogere på Chewastammens maske- musik- og dansetraditioner.

MANCHEWA VANDFALD

Tag brusebad i det 120m høje Manchewa vandfald.

MULANJEBJERGENE

Udforsk Mulanjebjergene til fods.

ROCK ART

Rejs tilbage i tiden og bliv klogere på menneskets udvikling i Chongoni Rock Art Area.

CHINTECHE

Tag på weekendtur til Chinteche - kendt for sine perfekte sandstrande.

NYIKA NATIONAL PARK

Gå på jagt efter naturoplevelser på sletterne i det nordlige af Malawi

LIKOMA ISLAND

Tag den legendariske Ilala færge fra Nkhata Bay til Likoma Island.

Grib eventyret på Mayoka Højskole