Pris & praktik

EFTERÅR 2024

2. SEPTEMBER - 1. DECEMBER (90 DAGE)
PRIS: 47.995DKK

OBS!
Prisen inkluderer alle måltider, indlogering, rundrejse (inkl. safari), 4-dages introtur, homestay, dagsture, undervisning og meget mere (se beskrivelse nedenfor)

FORÅR 2025

1. MARTS- 30. MAJ (90 DAGE)
PRIS: 48.995DKK
EARLY BIRD TILBUD 46.995DKK - TILMELD DIG SENEST D. 1/10 2024

OBS!

Prisen inkluderer:

• Alle måltider - Din mad bliver tilberedt i Mayokas restaurant. Du får tre måltider om dagen, som er sunde og produceret med lokale sæsonvarer. Vi spiser i øvrigt vegetarisk på højskolen. Drikkevand, kaffe & te er inkluderet.

• Drikkevarer - Du har fri adgang til drikkevand og lokalproduceret the & kaffe under hele dit ophold.

• Indlogering - Du bliver indlogeret i en komfortabel hytte sammen med andre højskoleelever. Hytten er udstyret med myggenet, terrasse og udsigt til Malawisøen.

• Undervisning - Fire-fem dage om ugen vil du indgå i et spændende og udfordrende program på højskolen. Du er selv med til at sammensætte din undervisning gennem linjefag & valgfag.

• Aktiviteter & udstyr - I fritiden kan du bruge Mayokas kajakker, SUP-boards, snorkeludstyr, m.m. til fri afbenyttelse. Vi dyrker også yoga til solopgangen og “svømmer baner” med de farverige fisk.

• Dagsture - Vi har fokus på erfaringsbaseret undervisning og derfor tager vi på lærerige field trips, fx besøg hos en lokal organisation eller virksomhed.

• Fire dages introtur - Den første uge afsluttes med en introtur til højlandet i Malawi.

• Fire dages homestay - Under dit homestay skal vi bo og leve hos lokale familie, der åbner deres hjem for os i fire dage.

• 11 dages rundrejse i Malawi - Halvvejs i højskoleopholdet tager vi på rundrejse i Malawi. I rundturen er alt inkluderet; Safari, hiking og meget, meget mere.

• Transport - Når du ankommer til lufthavnen i Lilongwe sørger vi for transporten til Mayoka Højskole

EN HØJSKOLE, DER GØR EN FORSKEL I LOKALSAMFUNDET

Omkring fem procent af prisen for dit højskoleophold går direkte til at finansiere bæredygtige projekter i højskolens lokalsamfund, herunder aktiviteter i linjefaget Local Impact.

Prisen inkluderer ikke:

• Flybilletter til Malawi tur/retur

• Rejseforsikring

• Visum til Malawi

• Vacciner

• Egne ture/aktiviteter, fx en weekendtur væk fra højskolen

• Drikkevarer eksl. vand, kaffe & te

• Transport fra Mayoka Højskole til Lilongwe i forbindelse med afrejse samt evt. overnatning i Lilongwe inden afrejse.

CO2 KOMPENSATION

Vi er fuldt bevidste om, at flytrafikken påvirker vores klima, og dermed strider flyrejsen til og fra Malawi mod vores koncept og visioner om en mere bæredygtig livsstil. Som kompensation tager vi derfor del i træplantningsaktiviteter i Malawi, der er hårdt ramt af skovfældning i store dele af landet. Dette er ikke en fuldgod kompensation, men anses som et vigtigt initiativ, der til dels kan kompensere for flyrejsen til Malawi.

VIL DU MED PÅ EVENTYR I MALAWI?