Laura Brund Skov

23 år, Odense C

Jeg valgte efter to år på studie at tage et lille afbræk fra hverdagen og drømte om at rejse ud i verden. Men da Mayoka Højskole poppede op som en annonce på Instagram en sen aften i juli, var jeg ikke et sekund i tvivl om, at mit efterår skulle tilbringes i Malawi. Det at kunne kombinere rejse og højskole var en stor win-win situation og passer perfekt til det sted, jeg er i mit liv.

Noget af det mest overraskende ved at gå på højskolen har været undervisningen. Alle lektioner, vi har, er så spændende, og man får en bred viden om hele det bæredygtige univers. Derudover er der også stor fokus på ens mentale udvikling, som vi også arbejder meget med her på højskolen.

Det bedste ved Mayoka Højskole må være stemningen. Der er en helt speciel atmosfære både på Mayoka, men også rundt i hele Malawi. Menneskerne er så gæstfrie og nysgerrige på os og vores kultur. Det gør, at lige meget hvor man færdes, så føler man sig tryg og velkommen.

Fællesskabet på højskolen er helt unikt. Da man kun er en lille gruppe sammen, kan man lære alle at kende på et dybere plan. Desuden skal fællesskabet med personalet på Mayoka og underviserne også fremhæves, da man nærmest bliver en stor familie.

Det er næsten et umuligt spørgsmål, da der er så mange ting, jeg tager med mig fra højskolen. Men jeg vil fremhæve al den viden, vi tillærer os, og venskaberne blandt eleverne. Men også alle de venskaber, jeg har fået rundt omkring i Malawi.

Sofie Toft

Laura Schrøder