Johanna Wulf

23, København S,

Jeg valgte at tage på højskole, fordi jeg følte, at jeg bare ikke kunne undvære den oplevelse i mit liv. Jeg var skrevet op på forskellige højskoler hjemme i Danmark, men da jeg så en reklame for Mayoka Højskole, var jeg bare sikker på, at det skulle være den! Jeg faldt for højskolens visioner og fik med det samme lyst til at lære meget mere om det bæredygtige liv og til at være tæt på og arbejde sammen med folk fra Malawi.

Det mest overraskende ved at gå på Mayoka Højskole har været, hvordan det fuldstændig har overgået alle mine forventninger. Jeg havde ikke turde håbe på, at jeg ville lære og udvikle mig så meget, som jeg føler, jeg har gjort. Det er overvældende, hvor sigende vores undervisning og projektarbejde er. Sessionerne beskæftiger sig med emner, som er så essentielle og vigtige - både for verdens og ens egen udvikling. Jeg er så glad for alt det, jeg har lært på Højskolen.

Det bedste ved Mayoka Højskole er, hvor inspirerende et sted det er. Man kan virkelig mærke, at Højskolen er skabt af nogen, som brænder for den. Og det smitter af på os allesammen. Det er en helt vildt bekræftende følelse at være en del af livet hernede. Både højskolelivet og vores “lille” fællesskab, men også det lokale miljø hvor man bliver budt ind med åbne arme. Det er bare helt fantastisk, hvor hjertevarme og åbne lokalbefolkningen er.

Mayoka Højskole er et varmt og dejligt sted. Det har man kunne mærke lige fra første dag. Det er et sted, hvor der er plads til alle, som de er, men også et sted hvor vi har udviklet os sammen og fået skabt et helt særligt fællesskab. Jeg tror det skaber et helt specielt bånd at dele en oplevelse som dette sammen. Jeg er utrolig glad for, at vi har hinanden og sammen kan se tilbage på højskoletiden i Malawi.

Jeg tager mange ting med mig fra højskolen. En hel masse fantastiske oplevelser. Gode venskaber. Gode minder. Og ikke mindst alt det, jeg har lært - om et bæredygtigt, simpelt liv og om mig selv.

Jens Grooss Aaser

Mie Malou Christensen