Mia Due Søndergaard

21 år, Ringkøbing,

Højskole har altid tiltalt mig rigtig meget, især siden efterskole. Det sociale element blandet med spændende undervisning, som jeg personligt finder relevant, er for mig en superfed kombi. Mayoka gav den kombination en ekstra bonus ved at tilføje rejsen, kulturmødet og uforglemmelige eventyr i et andet land. Så for mig er Mayoka den perfekte cocktail.

Det mest overraskende har været, hvor hjemme man altid føler sig på højskolen og i den lokale by. Hver gang man er afsted på tur og kommer tilbage på Mayoka, får man altid en følelse af, at man er “hjemme igen”. Der bliver med andre ord hurtigt skabt en stor Mayoka-familie, som jeg på ingen måder ville have været foruden.

For mig er det bedste ved Mayoka en kombination af det fællesskab, der bliver opbygget, engagerede undervisere, den fedeste undervisning og det forhold, man får til lokalbefolkningen og området. Der opstår hurtigt en helt særlig dynamik, som på mange måder er helt magisk.

Som en stor familie. Jeg tror, at de rammer man befinder sig i over de tre måneder, gør det svært ikke at få et godt fællesskab. Man er både sammen i de sjove, lærerige og hyggelige momenter, samtidig med at man er sammen i de vilde, fremmede og til tider pressede momenter. Der bliver opbygget et helt særligt fællesskab, som alle burde opleve.

Jeg ved snart ikke, hvad jeg ikke tager med mig fra Mayoka. Viden om bæredygtig udvikling, både i det store billede og personligt, kulturforståelse, nye perspektiver, et hav af fede oplevelser og ikke mindst nogle helt igennem skønne venner.

Mie Malou Christensen

Karen Møller Baattrup