Thomas Mouritzen

21 år, Greve

En sen tirsdag aften opdagede jeg, at Mayoka Højskole kun havde én plads tilbage. Med kun én uge indtil afgang var der meget pludselig at overveje. Men efter 3 sabbatår har jeg aldrig rigtig været på den store sabbatårsrejse, som Mayoka Højskole stille og roligt så mere og mere passende ud til. Med en Instagram og hjemmeside der er super gennemført, og nogle super søde ejere, jeg havde et kendskab til inden, så faldt beslutningen onsdag morgen: Jeg skulle afsted! Trods det var nervepirrende at tage så stor en beslutning én uge før, så fortryder jeg det på ingen måde - og alt det praktiske nåede jeg heldigvis til tiden.

Hvor trygt og imødekommende det er at være her. Jeg havde stærke fordomme om hvilke mennesker og hvilket lokalsamfund, jeg ville møde, men hurtigt fik jeg afkræftet de fordomme! Den positive, åbne og barmhjertige udstråling er imponerende. Bestemt noget vi kunne lære af i Danmark.

Den geniale sammensmeltning af backpackerrejsen, det frivillige arbejde og højskoleånden giver 3 exceptionelt oplevelsesrige måneder. Hver uge er unik og bringer altid et nyt eventyr med sig.

Meget unikt. Man lærer at kende hinanden på godt og ondt, men det at være forskellige er der bestemt plads til.

Fantastiske minder og et hav af nye bekendtskaber. Men på det dybere plan var Mayoka det perfekte sted for mig at udfordre mine holdninger og mit verdenssyn. Med det utal af konstruktive diskussioner og hyggelige samtaler jeg har haft med de andre højskoleelever, så står jeg nu markant stærkere i mine værdier og det budskab, jeg ønsker at sprede.

Emilie Søby

Emilie Hildebrand Nielsen